1. ДЕВ’ЯТНИЦЯ ДО ДИТЯТКА-ІСУСА
  2. Стрітення Господнє
  3. У ЛЮТОМУ МОЛИМОСЯ ЗА СВЯЩЕНСТВО
  4. М'ясопусна неділя
  5. Страшний суд
  6. НЕДІЛЯ МИТАРЯ І ФАРИСЕЯ

ДЕВ’ЯТНИЦЯ ДО ДИТЯТКА-ІСУСА

Дитятко-Ісус

Перший день

О, Дитятко Ісусе, ось я біля Твоїх ніг. Звертаюся до Тебе, тому що Ти є все. Маю велику потребу Твоєї допомоги. О Ісусе, подаруй мені Твій милосердний погляд, і так як Ти є Всемогучий, допоможи мені в моїй потребі.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю...

Задля Твого Божественного дитинства, о Ісусе, подай мені ласку, про яку Тебе прошу (назвати про що просимо), коли це буде на Божу славу і на моє добро. Не дивись на мене, що я негідний (-на), бо покладаюсь з вірою на Твоє безмежне милосердя. О Боже, що послав Єдинородного Сина Твого Ісуса спасти все людство, дозволь нам з Твого милосердя якнайскоріше бути в небі з Тим, чиє Святе Ім’я прославляємо на землі. Амінь.

Другий день

О Ісусе, сяйво Отця Небесного, обличчя якого є сховком Божественного Світла. Насолоджуючись Тобою, визнаю Тебе Сином Бога живого. Тобі жертвую, о Господи, себе самого (-му), щоб я не був (-ла) ніколи відкинутий (-та) від Тебе, моє Найвище добро.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю... Задля Твого...

Третій день

О Святе Дитятко Ісусе, в огляданні Твого Обличчя, з якого спливає найсолодша усмішка, почуваюся впевненим (-ою). У всьому надіюся на Твою доброту. Зішли, о Ісусе, на мене й на усіх, хто мені дорогий, Твою люблячу усмішку, щоб я вихваляв (-ла) Твоє безмежне милосердя.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю... Задля Твого...

Четвертий день

Витаю Тебе, о Дитятко Ісусе, на голові якого є корона і визнаю Тебе моїм Богом. Не хочу більше служити дияволові в моїх стражданнях і гріхах. Царюй, о Ісусе, в моєму бідному серці і збережи його своїм назавжди.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю... Задля Твого...

П’ятий день

Витаю Тебе, о Дитятко Ісусе, одягненого в пурпурову мантію. Це є Твій царський одяг, що мені нагадує про Кров. Це Кров, що була пролита за мене. О Дитятко Ісусе, дай щоб і я віддячився (-лася) за Твої муки і терпеливо зносив (-ла) свої терпіння, щоб терпіти з Тобою і для Тебе.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю... Задля Твого...

Шостий день

Витаю Тебе, о найсолодше Дитятко, коли бачу Тебе, як Того, який підтримує увесь світ. Моє серце наповнюється радістю, бо між незліченними істотами, що утримуєш, є також і я. Подивись на мене, підтримуй мене кожної миті і бережи мене як Свою річ. Охороняй мене, о Ісусе, і допомагай у тому, чого найбільше потребую.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю... Задля Твого...

Сьомий день

На Твоїх грудях, о Дитятко Ісусе, виблискує хрест. Це є знамення нашого спасіння. О Божественний Спасителю, мій хрест, який маю, незрівнянно легкий, але дуже часто не маю сили його нести. Допоможи мені нести мій хрест, бо Ти добре знаєш який (-а) я немічний (-а), допоможи Ісусе.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю... Задля Твого...

Восьмий день

Разом з хрестом, що на Твоїх грудях, я бачу, о Дитятко Ісусе, ще маленьке серце. Зображення Твого серця є золотим. У нескінченній Твоїй любові Ти є справжній Приятель, що щедро віддаєш, більше того, жертвуєшся за людину, котру любиш. Запали мене, о Ісусе, жаром Твого милосердя і навчи мене відповідати на Твою любов і любити моїх ближніх, навіть якщо ті ведуть себе вороже зі мною.

Отче наш... Богородице Діво... Слава Отцю... Задля Твого...

Дев’ятий день

Твоя Всемогуча правиця, о Маленький Царю, зсипає безліч ласк на тих, що Тебе почитають і благають. Благослови також мене, о Дитятко Ісусе, мою душу, моє тіло і мої почуття. Благослови мою віру в конечність Твоєї допомоги, щоб мої прохання були вислухані. Вислухай мій голос, яким щодня благословлю Твоє Святе Ім’я.

Закінчення: О Божественне Дитятко Ісусе, спаси і помилуй нас!

Відкрий, о Боже, серце моє, нехай увійде до нього Христос – Цар слави.

Цареві віків, єдиному Богу, нехай буде честь і слава во віки віков. Амінь.

Стрітення Господнє

Свята родина"Прикраси твою світлицю, Сіоне, і величай Царя-Христа, вітай Марію – небесну браму, бо вона – це херувимський престол: вона носить Царя слави".

Такими словами Свята Церква вітає празник Стрітення. На сороковий день після Різдва Ісуса Христа Пречиста Діва приносить дитя в єрусалимський храм, щоби очистити себе (хоча вона не потребувала того очищення і закон її не зобов’язував), щоби пожертвувати Отцю Небесному свого первородного Сина.

Господь Бог в законі Мойсея наказав, що кожний первородний син має бути Йому посвячений, як подяка за те, що в Єгипті Бог наслав смерть на всіх єгипетських первородних, а врятував синів Ізраїля. Кожне принесене дитя приймав на свої руки священик, а родичі приносили в жертву або ягня або, якщо були дуже бідними, пару голубів чи горлиць, а також п’ять грошей, опісля з рук священика приймали дитину на виховання. Щоби навчити нас, як треба підкорюватися Божим законам, Спаситель і Пречиста Діва, хоча не були до того зобов’язані, виконують цей припис.

А був в Єрусалимі чоловік на ім’я Симеон, чоловік той, праведний та побожний, очікував утіхи Ізраїля (тобто приходу Месії), і Дух Святий був на ньому. Йому відкрито Святим Духом, що не бачитиме смерті перш, ніж побачить Христа Господа. Він прийшов Духом у храм. І як батьки вносили Дитя Ісуса, щоб учинити над ним за законним звичаєм, він узяв його на руки, благословив Бога й мовив: "Нині, Владико, можеш відпустити слугу твого за твоїм словом у мирі, бо очі мої побачили твоє спасіння, що приготував ти перед усіма народами; світло на просвіт поганам і славу твого люду – Ізраїля".

А Йосиф і Мати Ісуса дивувалися словам його. Симеон же благословив їх і сказав до Марії: "Ось цей поставлений на падіння і підняття багатьох в Ізраїлі; він буде знаком протиріччя, та й тобі самій меч прошиє душу, щоб відкрились думки багатьох сердець".

Була там також пророчиця Анна, яка прожила сім років з чоловіком після свого заміжжя. І та вдова, маючи близько вісімдесят чотири роки, не відходила від храму, постом та молитвою служила йому вдень і вночі. І надійшла вона тієї самої години й почала прославляти Бога та говорити про Нього всім, що чекали визволення в Єрусалимі.

Від 541 року празник Стрітення святкуємо як подвійний, Господський і Богородичний празник у Святій Церкві. Тоді, за панування цісаря Юстиніана настав в Царгороді великий помір (численне вимирання внаслідок епідемії – прим. ред.) і землетрус. І Бог об’явив одному своєму слузі, щоби пам'ять Стрітення відзначали як святковий день, і коли це свято було заведено, то помір припинився.

Наука: "Ось цей поставлений на падіння і підняття багатьох в Ізраїлі". На падіння всіх грішників, серце яких закаменіле в гріхах, а очі засліплені, а на підняття всіх, котрі не втратили освячуючої ласки і всім, що каються. Іди, душе християнська, іди до Ісуса, нехай твої очі глянуть на твоє спасіння. Не смієш? То проси Марію, Вона поведе тебе. Не раз, а тисячі разів кожний з нас мечем прошив Її душу, бо кожний наш гріх розпинає Спасителя, а мечем ранить душу Марії. А однак Її любов до нас є велика! Вона не залишить тебе, Вона заступить собою, порятує, спасе, допоможе. Але не відкладай часу покути, глянь на бідну свою душу, згадай, що не знаєш ані дня, ані години. А що на суді чекає грішника? Встань зі свого гріховного стану і йди до Ісуса.

І. Я. Луцик. Ілюстроване життя святих. – Львів, 1907.

У ЛЮТОМУ МОЛИМОСЯ ЗА СВЯЩЕНСТВО

Молитва

Лютий – це місяць, в якому Мати Божа принесла маленького Ісуса до Єрусалимської святині, щоб пожертвувати Його на служіння Богу.

Цього місяця ми молимося за те, щоб Господь Бог дав нам добрих святих єпископів, священиків, монахів і монахинь

Господи, Ти, Який заступаєшся за нас, відкрий для тих, яких Ти покликав, обрії, щоб вони побачили цілий світ, у якому так багато братів мовчазно благають про світло правди і тепло любові. Вчини, щоб, відповідаючи на Твоє покликання, виконували тут, на землі, Твою місію, будували Церкву – Твоє містичне тіло і були сіллю землі та світлом для світу.

Ісусе, посланий з Неба, щоб бути нашим первосвящеником, дай нам святих священиків!

Ісусе, для спасенного проповідування Твоєї святої Євангелії дай нам святих священиків!

Ісусе, для повсякденного принесення Твоєї хресної жертви на престолах у цілому світі дай нам святих священиків!

Ісусе, для уділення Божому народові Твоїх Святих Тайн дай нам святих священиків!

Ісусе, для відпущення нам наших гріхів у Таїнстві Покаяння – Тайні Святої Сповіді дай нам святих священиків!

Ісусе, для зміцнення віри і моралі у наших родинах дай нам святих священиків!

Ісусе, для виховання дітей Тобі на славу дай нам святих священиків!

Ісусе, для допомоги і захисту від спокус у цьому світі дай нам святих священиків!

Ісусе, для приготування нас до щасливої години смерті дай нам святих священиків!

Ісусе, для поширення Твого царства на землі дай нам святих священиків!

Боже, ти для Своєї слави і для спасіння людей поставив Свого єдинородного Сина предвічним первосвящеником, просимо Тебе, щоб ті, кого Він вибрав Своїми слугами Святих Тайн, завжди залишалися вірними отриманій місії – бути священиками через хрест Господа нашого. Амінь.

Молимося за численні святі покликання до священичого і монашого стану

Господи, Твоє жниво є велике, а робітників – мало.

Взиваємо до Тебе і просимо: поклич робітників на жниво Своє!

Ісусе, Ти сказав своїм учням: “Не ви Мене вибрали, а Я вас вибрав і призначив, щоб ви йшли і плід принесли”.

Тому благаємо Тебе, Господи: поклич робітників на жниво Своє.

Ісусе, Ти сказав Своїм учням: “Ви світло для світу. Тому, хай світить перед людьми ваше світло, щоб вони, бачачи ваші добрі вчинки, прославляли вашого Отця, що є на Небі”.

Благаємо Тебе, Господи: поклич робітників на жниво Своє!

Ісусе, Ти сказав своїм учням: “Кожного, хто визнає Мене перед людьми, того Я визнаю перед Отцем Моїм Небесним”.

Благаємо Тебе, Господи: поклич робітників на жниво Своє!

Ісусе, Ти сказав своїм учням: “Хто не бере свого хреста і не йде слідом за мною, той не достойний Мене”.

Благаємо Тебе, Господи: поклич робітників на жниво Своє!

Ісусе, Ти перед Своїм вознесінням сказав апостолам: “Ідіть і зробіть учнями всі народи, Я з вами у всі дні, аж до закінчення віку”.

Благаємо Тебе, Господи: поклич робітників на жниво Своє!

Боже, Ти багатьох кличеш, щоб приносили плід спасіння та святості у Твоїй Церкві. Почуй благання Твого народу, щоб кожне покликання було охоче прийняте, розквітло і принесло рясні плоди через Господа нашого Ісуса Христа, Найвищого священика і посередника.

Благаємо Тебе: поклич робітників на жниво Своє!

Пошир, о Господи, Твоє покликання також на численні жіночі серця і влий в них прагнення євангельської досконалості, самовідданого служіння Церкві та людям, які потребують допомоги та любові.

Молитва за тих, хто готується до священичого і монашого життя

Господи Ісусе Христе, Ти віддав Своє життя для спасіння світу і став вічним священиком. Просимо Тебе за тих, хто готується до священичого і монашого життя: огорни їх благодаттю Свого благословення, відверни від них усілякі спокуси і зміцнюй їх у святості, щоб охоче і самовіддано пізнавали Тебе, готуючись таким чином до почесного служіння у Твоїй Церкві. Особливо ввіряємо Тобі вихованців і викладачів семінарії, покажи їм сенс і вартість покликання, щоб вони дедалі сильніше Тебе любили і з’єднувалися з Тобою, що живеш і царюєш во віки віков. Амінь.

Молитва за главу Католицької Церкви – Папу Римського

Боже Вседержителю, Ти встановив Папу Римського видимим главою Своєї Церкви. Наділяй завжди наступника святого Петра своєю благодаттю та благословенням, дай йому довге життя, добре здоров’я, потіху в стражданнях. Хай його апостольська праця принесе якомога більшу користь усьому християнству. Боже, змилосердися над ним за заступництвом Пресвятої Діви Марії і всіх святих Твоїх і дай, щоб він усіх нас привів до вічного життя.

Молитва за главу Української Греко-Католицької Церкви

Господи Ісусе Христе, Пастирю Своєї Церкви, підтримай Своїм благословенням Верховного Архиєпископа. Дай, щоб він був справжнім Отцем для вірних, прикладом для нашої Церкви, прикладом апостольської ревності, наділи його духом мудрості, щоб він плідно проповідував Твоє слово і керував нашою Церквою.

Молитва до Матері Божої

Мати Спасителя світу і наша Найкраща Мати, випроси нам у Твого Сина Ісуса Христа велику ласку - щоб ми зберегли безцінний скарб святої віри і нашої єдності зі Спасителем світу, Його Святою Церквою назавжди. Випроси нам духа релігійної ревності, щоб ми жили побожно, керуючись моральними принципами нашої святої католицької віри. Ми віддаємо у Твою материнську опіку всю нашу Церкву, а отже єпископів, священиків, монахів, монахинь, духовні семінарії і всіх вірних, особливо дітей і молодь. Прийми нас усіх, як Свою власність, як Своїх дітей, які палко Тебе люблять, і веди нас до Твого Сина.

Ісусе, наш Посереднику і Первосвященику, жертвуємо Тобі ці молитви за Твоїх священиків, щоб вони святістю свого життя поширювали Твоє царство серед вірних на цій долині сліз.

М'ясопусна неділя

Страшний суд

"Господь гряде, і хто стерпить Його страх,
хто явиться перед лицем Його,
але, душе моя, будь готова на стрічу"

(Третя пісня канону утрені М'ясопусної неділі)

Притча про блудного сина минулої неділі символічно показала нам незглибиме милосердя Бога, який приймає навіть найбільшого грішника, коли той кається і шкодує, що здійснив гріхи. Та щоб хтось не наважився грішити тільки тому, що Господь Бог милосердний і простить йому, то свята Церква у двох наступних неділях для перестороги наводить дві справді драматичні сцени: день Страшного Суду і вигнання з раю наших прародичів — Адама й Єви. Ці дві сцени змальовують нам Божу справедливість. У М'ясопусну неділю святе Євангеліє говорить про день Страшного Суду, а Сиропусна неділя оплакує вигнання наших прародичів з раю.

Неділя Блудного Сина наче говорила до нас: "Блудні діти, заверніть з дороги гріха та в покорі й каятті вертайтеся до батьківського дому, бо наш Отець Небесний безконечно милосердний, то простить і вам". — А М'ясопусна й Сиропусна неділі грізним тоном перестерігають нас: "Господь Бог не тільки безконечно милосердний, але й безконечно справедливий, тож не грайтеся з гріхом, але бійтеся строгої руки Божої справедливости й кари".

День Страшного Суду всім нам пригадує велику відповідальність, яка чекає на кожного з нас за наше життя. А швидка й дуже строга Божа кара, що впала на наших прародичів за один-єдиний тяжкий гріх, переконує кожного, що з Богом не можна жартувати. Тож одна й друга неділя доводять нам необхідність виправлення нашого життя, посту й покути, жалю за гріхи, бо тільки тоді зможемо мати надію на Боже милосердя у день Страшного Суду.

Що таке "м'ясопуст"?

Седмиця, що наступає після неділі Блудного Сина, називається М'ясопусна і закінчується неділею, яка має ту саму назву. М'ясопусна неділя це вже останній день перед Великим постом, у якому ще дозволялося їсти м'ясо. Звідси й назва цієї неділі — м'ясопуст, що значить відпущення, покинення м'яса. Очевидно, ми тут маємо на думці ті часи, коли Великий піст дотримувався дуже строго.

Богослужба М'ясопусної неділі

М'ясопусна неділя ще має назву неділі про Страшний Суд. Цього дня читається святе Євангеліє, в якому Ісус Христос говорить про Страшний Суд та про вічну нагороду для праведних і вічну кару для грішних. Події Страшного Суду присвячена вся сьогоднішня богослужба. Оспівуючи перебіг Страшного Суду, вона намагається наповнити нас спасенним страхом, жалем за гріхи та вказати на необхідність добрих справ, передовсім справ милосердя.

Перед цим судом ніхто не втече, і тут усе буде виявлене, нагороджене або покаране, про це сказано в наступних стихирах з великої вечірні неділі: "Книги відчиняться, виявлені будуть людські діла перед нестерпним судом, а вся долина зашумить страшним скреготом плачу, коли побачить усіх грішних, засуджених на вічні муки Твоїм справедливим судом, і даремний плач. Тому молимо Тебе, Блаже, пощади нас слав'ячих Тебе, єдиний многомилостивий". "Засурмлять труби й розпадуться гроби, і ввесь людський рід воскресне з трепетом. Ті, що творили добро, радуються в радості чекаючи, щоб прийняти нагороду. А грішники тремтять, гірко ридаючи, бо йдуть на муку й відлучаються від вибраних. Господи слави, змилосердися над нами й пощади нас, як Благий, та зроби нас гідними мати частку з тими, що Тебе полюбили".

Кожний стане на Страшному Суді, і там не будуть зважати на особи, які співають пісні канону утрені цієї неділі:

"Надходить день, уже при дверях суд, чувай, душе, де збираються разом царі і князі, багаті й бідні, і кожна людина дістане по заслузі своїх діл" (Четверта пісня).

Отець Юліан Катрій, ЧСВВ. Пізнай свій обряд. — Львів: Свічадо, 2004. — 472 с.

Страшний суд

Страшний суд

М'ясопусна неділя згадує день Страшного Суду

Відразу після воскресіння тіл відбудеться страшний (загальний) суд.

Другий прихід Ісуса Христа передвістили Апостолам Ангели відразу після вознесіння Спасителя (Діян. Ап. 1, 11). Пророк Йоіл каже, що Бог збере всі народи на долині Йосафата (між Єрусалимом і Оливною горою) і там буде їх судити (Йоан 3, 2). Але слово "Йосафат" означає "Суд Божий", тому воно може означати будь-яке місце, де відбудеться суд. Називаємо цей суд страшним, бо для грішників він буде справді страшним. Називаємо його також останнім, бо він відбудеться в останній день існування світу. Кажемо також про нього, що це буде загальний або явний суд, бо на ньому явно будуть суджені усі люди, які будь-коли жили, і навіть Ангели (Юд. 6).

Суть страшного суду в тому, щоб усі створіння пізнали мудрість і справедливість Бога.

На страшному суді можна буде побачити, що зробили окремі люди і цілі народи. Там можна буде побачити, як мудро керував Бог долею усього людства і окремих людей, щоб усі дійшли до кінцевої мети і щоб уже на землі були щасливими. Ми переконаємося, що Бог навіть терпіння і людські гріхи завжди обертав на добре. На страшному суді Бог доповнить і вирівняє все, що не могло бути доповнене на особистому суді.

Страшний суд здійснюватиме Ісус Христос, щоб під час нього Йому було прилюдно повернено честь, яку було забрано на землі.

Страшний суд поверне Ісусові Христові Його славу і честь, у яких відмовляли Йому Його сучасники на землі, а також безбожні і ворожі до релігії люди. "Отець бо не судить нікого, а Синові дав він суд увесь, щоб усі почитали Сина так, як Отця почитають" (Йоан 5, 22-23). "І владу йому дав суд чинити, він бо — Син Чоловічий" (Йоан 5, 27).

На страшний суд прийде Ісус Христос у великій силі і величі.

Спочатку на небі появиться хрест, який звістить прихід Спасителя (Мат. 24, 30). Ісус Христос появиться у великій славі (Мат. 16, 27; Лук. 21, 27). Але Боже Єство не всі матимуть змогу бачити. Осуджені пізнають велич і єство Бога лише по деяких знаках. Ісуса Христа оточуватимуть Ангели (Мат. 25, 31). Спаситель засяде на престолі і згромадить навколо Себе усі народи землі (Мат. 25, 32), розділить людей, як пастир відлучає овець від козлів. Вибраних поставить праворуч, а осуджених ліворуч (Мат. 25, 33).

Під час суду Ісус Христос виявить усе аж до найпотаємніших речей.

Св. Августин говорить: "У якому стані кожен із нас зустріне свій останній день, у такому ж зустріне і останній день світу. У цей останній день кожний буде так само суджений, як при смерті". Бог всезнаючий і Своє всезнання виявить під час страшного суду. "Господь... освітить те, що скрите в темряві, та виявить задуми сердець" (І Кор. 4, 5). "Нічого бо нема захованого, щоб не стало явним, ані нічого тайного, що б не стало знаним і на яв не вийшло" (Лук. 8, 17); "... що ви потемки сказали, почується при світлі; і те, що на вухо ви говорили десь по сховках, оголоситься на крівлях" (Лука 12, 3). Сонце справедливості освітить своїм промінням найпотаємніше. Усі гріхи тоді будуть виявлені. Ганьба для осуджених буде страшнішою від пекла. Праведні ж не матимуть чого соромитися, бо свої гріхи вони вже відпокутували. Тому нагадує нам св. Павло, щоб ми самі себе судили, якщо не хочемо бути осудженими (І Кор. 12, 31). Під час страшного суду виявить Бог і всі наші добрі справи (Прип. 12, 14), і всі наші думки (І Кор. 4, 5).

Ісус Христос вимагатиме від усіх людей справ милосердя.

Від здійснених нами милосердних учинків залежить наше спасіння (Мат. 25, 34).

Справедливим вироком Ісус Христос навіки відлучить добрих від злих (Мат. 25, 46). Символічне зображення цього суду знаходимо у Христовій притчі про пшеницю і кукіль.

Св. Петро каже: "Нового ж неба й землі нової, згідно з його обіцянкою, очікуємо ми" (II Петро З, 13). Усе створене отримає новий, прославлений вигляд. Вогонь забезпечить цю зміну створінь, він же буде засобом очищення для тих людей, які ще не спокутували своїх гріхів. Після страшного суду вже не буде чистилища.

Невідомо, коли настане день страшного суду.

"А про той день і годину ніхто не знає, ані ангели небесні, — лише один Отець" (Мат. 24, 36). "Чини так, як би ти чинив, якщо б суд мав би відбутися завтра, і не боятимешся приходу Судді" (св. Авг.).

Що передуватиме страшному судові?

Євангеліє проповідуватиметься цілому світові (Мат. 24, 14).

Енох та Ілля повернуться на землю і закликатимуть до покути (Мат. 17, 11). Вони проповідуватимуть 3 з половиною роки, багатьох відвертаючи від антихриста. Антихрист їх уб'є. Через 3 з половиною дні Бог їх воскресить (Одкр. 11, 3-11).

Євреї навернуться.

"... довгий час сини Ізраїля сидітимуть самотніми, без царя й без князя, без жертви й без пам'ятника... Потім сини Ізраїля повернуться й шукатимуть Господа, Бога свого, й Давида, царя свого; і тремтівши, прийдуть до Господа й до його доброти — наприкінці днів" (Ос. З, 4-5).

Вірні об'єднаються.

"... і буде одне стадо й один пастир!" (Йоан 10, 16).

Проте, будуть і невіруючі (Лук. 18, 8; II Тес. 2, 3), і ті, що кохаються в дочасних розкошах (Лук. 17, 26). Люди житимуть, як за часів Ноя (Мат. 24, 38). З'явиться антихрист.

Це буде людина, яка називатиме себе Ісусом Христом і за допомогою диявола здійснюватиме мнимі чуда (II Сол. 2, 9). Він буде небезпечним насамперед тому, що переслідуватиме і зваблюватиме людей (Одкр. 20, 3-9).

Імовірно, що антихрист створить у Єрусалимі свою державу. Антихриста знищить Ісус Христос, коли прийде на суд (П Сол. 2, 8). Антихрист мав і має своїх предтеч (І Йоан 2. 18). "Тайна беззаконня орудує вже тепер" (II Сол. 2,7).

На небі з'являться страшні знаки і великі нещастя впадуть на людей.

"... сонце затьмиться, місяць не дасть більше свого відблиску, зорі падатимуть з неба і захитаються небесні сили" (Мат. 24, 29). На людей упадуть війни, пошесть і голод (Мат. 24, 6-7). Мета усього цього — спонукати до покаяння.

Отець Франц Шпіраго. Католицький народний катехизм / Перекл. о. Я. Левицького. – Львів: Місіонер, 1997. – 592 с. – С. 195-197.

НЕДІЛЯ МИТАРЯ І ФАРИСЕЯ

Митар і Фарисей

Св. євангелист розповідає: “Два чоловіки зайшли в храм помолитись: один був фарисей, а другий – митар. Фарисей, ставши, молився так у собі: Боже, дякую тобі, що я не такий, як інші люди – грабіжники, неправедні, перелюбці, або як оцей митар. Пощу двічі на тиждень, з усіх моїх прибутків даю десятину. А митар, ставши здалека, не смів і очей звести до неба, тільки бив себе в груди, кажучи: Боже, змилуйся надо мною грішним! Кажу вам: Цей повернувся виправданий до свого дому, а не той; бо кожний, хто виноситься, буде принижений, а хто принижується, – вивищений” (Лк. 18, 10–14).

Св. Церква цією неділею починає готувати нас до Великого посту. Час цього посту призначений для того, щоби ми розважили, яким є стан нашої душі. В пості мало є втриматися лише від тої чи іншої страви: «піст полягає в тому, щоб утриматися від всякого гріха, а також від утіх світових» (св. Августин). Зрозуміло, що ми повинні утікати від гріха не лише в часі посту: ми ніколи не повинні забувати про всі страшні наслідки гріха. Але в часі посту ще наполегливіше повинні ми утікати вже не від гріха, а від всякої недосконалості.

А підставою посту є смирення. Митарем, покірним, несмілим, припадімо і ми до стіп Христа Спасителя. Спізнаймо нашу недостойність, спізнаймо безліч гріхів наших, а тоді побачимо, чи є в нас щось таке, чим ми можемо гордитися? Обдерті з ласки Божої, позбавлені синівства Божого, добровільно піддані владі диявола, кожний з нас мусить сказати про себе, що стоїть на краю прірви: «Бо злидні мене без кінця обсіли, провини мої мене наздогнали, так що й дивитись вже не можу. Їх більш, ніж волосу на голові у мене, і серце моє зомліло» (Пс. 40 (39), 13). Таж хіба ми не маємо чим возноситися. Починаймо готуватися до св. посту, повні смирення, обмиваймо слізьми підніжжя хреста. Нехай молитва: «Боже, змилуйся надо мною грішним!» (Лк. 18, 13) буде щирою. Бо ж часто і найбільш гордий удає смирення і грішником себе називає, хоче обдурити людей; як висохла земля дощу, так він бажає людської похвали. Бога ніхто не обдурить, і не буде вислухана молитва гордого, бо Бог гордим противиться.

Ми знаємо, що загальниці – це час найбільшої зневаги Господа Бога, час гріха і злоби. Люди, які навіть не думають зберігати заповідь посту і розкаятися, потопають в розпусті та пиятиці, «бо то перед постом». Тому тим завзятіше повинні ми, які знаємо, як дуже гріх ображає Бога, молитвами нашими надолужити за всі зневаги, якими неначе до хреста прибиваємо Христа Спасителя. Особливо молодь нехай пильно пам’ятає про те, що загальниці – то найбільша нагода до гріха. І нехай гріха того стережуться, нехай чисті душею і тілом служать Богу, а не дияволу. Молитва до Пречистої Діви – це найкраща відповідь на спокусу диявола. Радість наша і веселість почнеться там, в небі. Але і тут можна повеселитися і відпочити, таж не вічно нам плакати. Однак нехай радість наша і веселість буде без гріха, нехай вона угодна буде Богу.

МОЛИТВА: Покаянія отверзи мні двери, Жизнодавче, утренюєт бо дух мой ко храму святому твоєму, храм носяй тілесний, весь осквернен: но яко щедр очисти благоутробною твоєю милостію.

Луцик І. Я. Ілюстроване життя святих. - Львів, 1907. - 788 с. - С. 717-718.

Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Зробімо нашу мову чистішою разом!

Пряма трансляція Святої Літургії

Опитування

Вервиця до Божого Милосердя

http://www.saintjosaphat.org/novyny/article/kozhna-simya-i-parafiya-chastynka-tradytsiyi/

Останній фотоальбом

Життя Св. Традиції

 

10 лютого

Свята Літургія для родин

17 лютого

Молитовна пам'ять за героїв Небесної Сотні й тих, які загинули в АТО

24 лютого

Свята Літургія перед образом Матері Божої Потіхи

___________