Перешкоди мішаного подружжя

Додано: 04 червня 2009 року Божого.

Автор: з циклу проповідей єпископа Тіхамера Тота

Добре розумію, коли говорю про позицію Церкви стосовно мішаних подружжів, торкаюся дуже делікатної теми.

Тема ця насправді дуже дражлива. Я відчував би себе щасливим, якщо міг би про неї не згадувати. Та чи було б розумно не говорити про це? Мішані подружжя, на жаль, трапляються не раз. Говорю про них також тому, що вони спричинили дуже болісні релігійні незгоди у нас, в Угорщині. Зайве доводити, що релігійні незгоди є великою бідою для нашого суспільства, що на цьому ґрунті постало багато непорозумінь, марнується багато сил.

Мішані подружжя існують незалежно від того, говоритиму про них, чи ні. Тому нехай ніхто не ображається, коли відверто розглянемо ставлення католицької віри до мішаних подружжів.

Перш ніж говорити про те, чому Католицька Церква терпить мішані подружжя, хочу зазначити: не маю наміру образити моїх слухачів, які за згодою Церкви утворили важні мішані подружжя.

Церква пильно стежить за розвитком всіх своїх дітей з раннього дитинства. І хоча загалом осуджує мішане подружжя через небезпеки, які воно приховує в собі, однак в деяких випадках іде на значні поступки, якщо це не суперечить її принципам. Тому, хоча загалом противиться мішаним подружжям, проте в певних випадках неохоче згоджується з ними, якщо небезпеки, які з них виникають, можна до певної міри усунути.

Якщо Католицька Церква дозволила комусь вступити в мішане подружжя, то, певна річ, жоден католицький священик не має права докоряти тій людині за те, що вона живе в мішаному подружжі. Вважаю за необхідне вже на початку все це зазначити і маю надію, що мої слухачі, які живуть у мішаному подружжі, не образяться на те, що скажу, а радше застановляться над тими думками і будуть старатися уникати небезпек, які виникають у мішаному подружжі.

Пригляньмося, що каже Церква про мішані подружжя. Загальновідомо, що відкрито противиться їм і прагне, щоби католик одружувався з католичкою, а католичка виходила заміж за католика.

Таким є ідеал Церкви. Та все ж, якщо в наречених, з яких одна сторона є католиком, а інша – ні, є багато серйозних причин для одруження, то Церква – з болем серця – дає дозвіл на мішане подружжя, але за умови, що всі діти цього подружжя будуть католиками. Якщо сторони не дадуть такої обіцянки, так званого письмового реверсу, як цього вимагає церковне право, то не одержать дозволу на шлюб в церкві, а отже не зможуть утворити релігійно важного подружжя.

Така загальновідома позиція Церкви, через яку вона змушена терпіти багато докорів і неприємностей. Церкві закидають нетерпимість, легковаження і приниження інших віровизнань.

Про неслушність цих закидів найкраще свідчать наші попередні науки про подружжя. У них ви прочитали, що згідно з наукою Церкви, якщо некатолики утворюють подружжя, то воно також святе, якщо тільки немає перешкоди, яка його уневажнює. Отже Католицька Церква подружжя некатоликів не тільки не легковажить і не осуджує, але вважає їх рівноцінними з католицьким подружжям. Тож, коли до створення мішаних подружжів ставиться із застереженням, то це не означає, що легковажить некатолицькою стороною, але тільки старається захистити духовне життя католицької сторони.

Розгляньмо спокійно причини того, що Церква займає таку сувору позицію щодо мішаних подружжів.

Церква противиться утворенню мішаних подружжів найперше тому, що в них важко осягнути духовну єдність, без якої неможливе гармонійне співжиття.

З досконалої духовної єдності плинуть живильні соки для найважливіших коренів згоди та щастя подружнього життя. Якщо відчуття духовної єдності не пронизує обох подругів, то нема мови ані про “духовне подружжя”, ані про щастя в “тілесному подружжі”.

Як не помітити, що в мішаних подружжях дуже важко – або навіть неможливо – осягнути духовну єдність. Виключено, щоби чоловік та дружина, які не мають спільної духовної основи, були однодумцями в найважливішому і найсвятішому питанні життя – в справах віри. Якщо в цьому не є однодумцями, то не потрібна і єдність поглядів у інших сферах! Разом ідуть у гості, на прогулянку, в театр, всюди, тільки не до Божого дому. Можу багато говорити, наскільки це боляче для католицької сторони. Це протиріччя будуть відчувати ціле життя, хоч би як переконували себе, що живуть в єдності та згоді.

Чоловік і дружина повинні взаємно один одного виховувати і провадити.

Не дивуйтеся, що кажу про виховання дозрілого чоловіка і дорослої жінки в подружжі, але насправді так повинно бути: подруги повинні взаємно одне одного виховувати. Чоловік та дружина, які довгі роки живуть у злагоді та щасті, в старості не тільки духовно уподібнюються, і навіть їхні риси часто набирають однакового виразу, але найважливішою умовою взаємного духовного впливу є згідність поглядів, розуміння духовних потреб і релігійних справ. Подруги повинні взаємно заохочувати один одного до релігійного життя. Але як хтось може заохочувати до сповіді, до Святого Причастя, до слухання Служби Божої, до тайни Єлеопомазання, якщо сам всього цього уникає, а навіть вважає за недоречне!

Продовження чекайте наступного четверга.


Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Зробімо нашу мову чистішою разом!

Пряма трансляція Святої Літургії

Опитування

Вервиця до Божого Милосердя

http://www.saintjosaphat.org/novyny/article/kozhna-simya-i-parafiya-chastynka-tradytsiyi/

Останній фотоальбом

Життя Св. Традиції

 

8 грудня

Свята Літургія перед образом Матері Божої Потіхи

15 грудня

Молитовна пам'ять за героїв Небесної Сотні й тих, які загинули в АТО

29 грудня 

Свята Літургія для родин

___________