Суть подружжя вимагає одношлюбності (продовження)

Додано: 02 липня 2009 року Божого.

Автор: з циклу проповідей єпископа Тіхамера Тота

Не можемо відкидати моногамію ще й тому, що вона є основою високої людської культури.

Для спільного життя людей у суспільстві необхідні зусилля і моральні цінності, як наприклад, почуття відповідальності, панування над собою, терпеливість, приборкання егоїзму, переборювання забаганок… і так далі. Без цих культурних вартостей не зможе обійтися жодне суспільство, незалежно від форми господарювання. Тому найбільш відповідною є та форма подружжя, яка може найкраще забезпечити розвиток і зміцнення згаданих моральних цінностей.

Ні на мить не можемо засумніватися, що саме моногамне подружжя все це забезпечує. Унормоване родинне життя є найміцнішою основою суспільного життя і забезпечує правильний розвиток людської культури, натомість, коли особистості опановує шкідливий індивідуалізм, то він закладає свій фундамент суспільного порядку.

З цих міркувань видно загальну потребу дотримання моногамії в суспільстві. Мусимо усвідомити, чому деякі чинники виступають проти неї. Сьогодні кожна глибше мисляча людина бачить, що нахабна та безсоромна пропаганда, з якою нападають на християнську форму подружжя, є проявом великої війни, яку провадять вороги суспільного життя. Прихильники розлучень часто самі не відають, що їхні вимоги є духовним відбитком більшовизму, який має на меті руйнацію суспільного ладу і порядку.

Тільки у формі моногамії сім’я може бути тим, чим вона повинна бути, а саме – чарункою1 упорядкованого суспільного життя. Тільки така родина може виховати суспільні чесноти: відповідальність, чуйність, панування над собою, терпеливість, вміння навзаєм пробачати. Щоби набути ці чесноти, людині необхідні духовна зрілість, розважання над своїм життям, пізнання себе, а це можливо тільки в тривалому і нерозривному подружжі.

Людині легше розуміти світ, його блага і свої обов’язки з позиції особистої вигоди. Не забуваймо однак перестороги Гете: “Geniessen macht gemein” (“Користування робить буденним”). Найбільше людині загрожує стати буденною тоді, коли в найсвятішій і найважливішій спільноті життя – в подружжі – вона не визнає нічого, крім взаємного тимчасового користування.

Христос зробив величезне культурне діло, коли рішуче повернув одношлюбність (Мт. 19, 4–6) і оголосив закон про християнське подружжя.

Цей факт водночас обґрунтував повагу до жінки. Рівноправність жінки і повага до неї перебуває в тісній залежності з моногамним подружжям. З нав’язуванням полігамії позбавляємо жінку її гідності. Нехай задумаються жінки, які легковажно поширюють такі гасла або агітують за розлучення чи багатоженство, бо розлучення властиво є полігамією, багатоженством, що постало через людські похоті.

Христовим ідеалом подружжя є довічний зв'язок одного чоловіка з одною жінкою! Тільки тоді обидві сторони можуть внести до подружжя неподільну любов, цілé своє життя, всі свої прагнення.

Взаємне віддання себе в подружжі має бути справді шляхетним, виникаючим з глибини душі без жодних застережень, неподільним, бо неможливо ділити між більшою кількістю осіб те, що може одна душа дати тільки одній душі.

1 - чарунка - комірка


Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Зробімо нашу мову чистішою разом!

Пряма трансляція Святої Літургії

Опитування

Вервиця до Божого Милосердя

http://www.saintjosaphat.org/novyny/article/kozhna-simya-i-parafiya-chastynka-tradytsiyi/

Останній фотоальбом

Життя Св. Традиції

26 травня

Свята Літургія перед образом Матері Божої Потіхи

26 травня

Подячна проща в Рокитне до Матері Божої Фатімської на закінчення навчального року

2 червня 

Свята Літургія для родин

6 червня

Вознесіння Господнє - Відпуст в Янові

12-13 червня

Святкування в Рокитному другого об'явлення Матері Божої Фатімської

15 червня

Молитовна пам'ять за героїв Небесної Сотні й тих, які загинули в АТО

___________