"Зреформоване" подружжя

Додано: 12 серпня 2009 року Божого.

Автор: з циклу проповідей єпископа Тіхамера Тота

Дорогі брати в Христі!

Кожна мисляча людина усвідомлює ту болючу кризу, яка вразила сьогодні родинне життя. Усі чують жахливий тріск руйнування основних стовпів суспільного життя, родини. Якщо би про “кризу родинного життя” не писали в журналах і книжках, її не розглядали на дебатах, зборах і в доповідях, то все одно ми би знали щось про неї з фантастичних планів реформ, якими багато хто хоче розв’язати цю болючу проблему.

З попередніх наук ми дізналися, а в наступних переконаємося, що християнство має дієвий лік на цю важку недугу. Сьогоднішню науку присвячу дослідженню фантастичних планів подружньої реформи. Розглянемо їх не тому, що вони є ключем до розв’язку цієї проблеми, але для того, щоби побачити, в яку жахливу прірву неморальності падає людина і безвихідно перебуває в ній, якщо у пошуках дороги загасить світло Євангелії.

Сьогодні наведемо декілька прикладів “зреформованого” подружжя, а потім розглянемо питання, чому Церква відкидає такі реформи.

 

Спроби реформування подружжя

У християнстві ідеалом подружжя є довічний зв'язок одного чоловіка з однією жінкою. Сьогодні супроти такої форми подружжя висуваються дві нові форми співжиття чоловіка з жінкою: "пробне подружжя" і "товариське подружжя".

"Пробне подружжя!". Хіба не помічаєте з першого погляду, як багато підлості криється під цими словами? Щоби вибрати квартиру, людина винаймає її протягом певного часу. Якщо їй не подобається, то шукає іншу. Людина купує автомобіль і насамперед випробовує, а якщо з’явиться нова, краща модель, то міняє стару на нову.

"Пробне подружжя!" Достатньо лише трохи подумати про це поняття, аби переконатися, що воно містить у собі суперечність, недоречність і неможливість! Подружжя не можна утворювати терміном на один або два роки, щоби перевірити, чи будуть ладнати подруги.

Бо те, що будуть пробувати протягом цього часу, не є подружжям!

Знаємо, що суттю подружжя є досконала єдність і злиття двох душ; а це вимагає усвідомлення довгочасності, нерозривності зв’язку і виключення побоювань, що колись може настати зміна. До суті подружжя належить також тривалість. Як можуть випробувати тривалість зв’язку ті, які ще не погодилися стало жити разом, а тільки "пробують"?

Зрозуміло, що зв'язок, який називаємо "пробним подружжям" не є пробою справжнього подружжя, а тільки егоїстичним смакуванням чуттєвих розкошів, втечею від серйозних обов’язків, що виникають із завдань справжнього подружжя.

Хіба це не занадто зухвало — присягати, не знаючи, чи зможемо цього дотриматися? — кажуть прихильники "пробних подружжів". Як можна прирікати, що за жодних життєвих протиріч, "аж до смерті не покину" когось, без проби подружнього життя з цією особою?...

На перший погляд, ці міркування слушні, але насправді — фальшиві і безпідставні. Найсучасніші досягнення медицини в царині психотерапії повністю схвалюють форму християнського подружжя. Наука довела, що добрі, зрозумілі і чіткі рішення зміцнюють і оздоровлюють думку і волю,  пробуджують приспані душевні цінності; об’єднують шляхетні риси характеру в боротьбі супроти почуттів і спокус. Урочиста присяга довічної вірності, як ангел хоронитель, провадить нас у житті, зміцнює, втішає, вчить нас покори, пробачення, мудрості. Присягнув, отже мушу дотримати слова.

Протилежністю до цього є надокучлива думка: "навіщо боротися, і так нічого не вийде!" — вона робить нас слабкими і позбавляє здатності до пристосування, до згоди, пробачення і панування над собою. Усвідомлення того, що подружжя можна розірвати, вивільнює наші капризи, легковажність, самолюбство та всі інші інстинкти.

Яке глибоке знання людської душі міститься у висновках Тридентійського Собору, згідно з яким ласка Тайни Подружжя "доповнює любов, зміцнює нерозривну єдність і освячує подругів" (сесія 24). Ласка Тайни Подружжя діє так, що людина стає здатною дотримати приречення довічної вірності, чого не змогла б, користуючись лише природними здібностями.

Отже ніхто не має права сказати про себе те, чим легковажні люди себе виправдовують: "від мене не можна вимагати подружньої вірності, бо я схильний до полігамії (багатошлюбності – прим. ред.)".

Це тільки голослівне виправдання стихійно відпущених інстинктів! Маєш полігамну природу? Ти дуже здивувався б, якщо б перед тобою — директором, керівником, банкіром — став твій касир і сказав: "пане директоре, пробачте мені мою крадіжку, але в мене злодійкуватий характер! Що би ти сказав, коли б твій син, який бреше, виправдовувався: "Не злостися, татку, мій характер не терпить правди…"

Ніхто не має права звинувачувати характер, що мусить брехати, тим більше, що мусить ламати присягу подружньої вірності, але повинен зізнатися, що є лінивим у боротьбі зі своєю схильною до зла природою, властивою кожній людині.


Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Зробімо нашу мову чистішою разом!

Пряма трансляція Святої Літургії

Опитування

Вервиця до Божого Милосердя

http://www.saintjosaphat.org/novyny/article/kozhna-simya-i-parafiya-chastynka-tradytsiyi/

Останній фотоальбом

Життя Св. Традиції

29 березня - 6 квітня

Подячна дев'ятниця в сьому річницю з дня повернення Чудотворного Образа Матері Божої Потіхи

7 квітня

Святкування сьомої річниці повернення образа Матері Божої Потіхи на парафію Свв. Верх. Апп. Петра і Павла

14 квітня

Свята Літургія для родин

30 квітня

Молитовна пам'ять за героїв Небесної Сотні й тих, які загинули в АТО

___________