Спроба інтерпретації Фатімської таємниці

Додано: 05 листопада 2018 року Божого.

Автор: з книги "Спогади сестри Лусії з Фатіми"

Перша і друга частини Фатімської таємниці широко відомі у літературі на цю тематику, що немає потреби говорити тут про них в котрий раз. Хотілося б тільки коротко звернути увагу на найважливіший момент в них. Протягом якоїсь миті діти побачили видіння пекла. Вони побачили падіння "душ нещасних грішників". У свою чергу їм було сказано, для чого вони повинні були це пережити: щоб "врятувати їх", показати їм дорогу до спасіння. Спадають на думку слова з Першого послання святого Петра: "Мета нашої віри - спасіння душ (Пр. 1, 9)". Дорогою до цього є (на превеликий подив представників англіканської і німецької культури!) культ Непорочного Серця Марії. Щоб це зрозуміти, достатньо лише короткого пояснення. На біблійній мові "серце" означає центр людського існування, який зосереджує у собі розум, волю, темперамент та емоції, де людина віднаходить свою цілісність і своє внутрішнє спрямування. "Непорочне серце" за Матеєм (Мт. 5, 8) є серцем, яке завдяки опорі у Богові осягнуло внутрішньої цілісності, а тому "оглядає Бога". Культ Непорочного Серця Марії означає, таким чином, наближення до такої постави серця, за якої fiat - нехай буде воля Твоя! - стає центром, що формує ціле існування. Якби хтось захотів зауважити, що ми не повинні ставити умов між нами і Христом, потрібно було б пригадати, що Павло без вагань сказав до своїх спільнот: "Наслідуйте мене! (1 Кор. 4, 16; Флп. З, 17; 1 Сол. 1, 6; 2 Сол. З, 7-9)".

На прикладі апостола Павла вони можуть переконатися, що означає іти за Христом. Від кого краще ми можемо вчитися у будь-які часи, ніж від Матері Христа?

Таким чином ми нарешті підходимо до третьої частини Фатімської таємниці, яку вперше публікуємо в цілісності.

Як випливає з надрукованих раніше документів, інтерпретація, яку кардинал Содано представив у своїй заяві 13 травня, була запропонована передусім самою сестрою Лусією. Висловлюючись на цю тему, сестра Лусія зауважила, що вона отримала об'явлення, а не його інтерпретацію, остання стосується не візіонера, а Церкви. Утім, прочитавши текст, вона підтвердила, що дана інтерпретація відповідає тому, що вона пережила і що зі свого боку визнає її як закономірне продовження нинішніх роздумів. Таким чином, ми можемо дати лише поглиблене обґрунтування інтерпретації, виходячи з критеріїв, про які йшлося раніше.

Основним моментом першої і другої частини таємниці, як ми уже згадували, є слова "рятувати душі". У третій же йдеться про потрійний заклик: "Покаяння! Покаяння! Покаяння!". Спадають на думку перші слова Євангелії: "Paenitemini et credite evangelio" (Мк. 1,15). Розуміти знаки часу означає розуміти нагальну потребу в покаянні - наверненні, тобто у вірі. Це властива відповідь на той історичний момент, що несе велику загрозу і які виявлені у наступних образах. Дозволю собі тут на власний спогад: сестра Лусія сказала під час зустрічі, що усе більше усвідомлює те, що метою всіх об'явлень було спонукання до безперервного зростання у вірі, надії і любові - усе повинно було вести до цього.

Розглянемо тут зараз краще окремі образи. Ангел, котрий стоїть з вогняним мечем з лівого боку від матері Божої, нагадує нам образ із Апокаліпсису. Він показує загрозу суду, яка висить над світом. Думки про те, що світ може загинути у морі вогню, не можна уявляти собі як чистий витвір фантазії: людина сама через свої винаходи виковувала собі вогняний меч. Видіння вказує потім на сили, які протистоять нищівним силам - це сяюча постать Матері Божої і світло, яке йде від Неї, ніби заклик до покаяння. У такий спосіб підкреслене значення свободи людини: майбутнє аж ніяк не є невідворотною долею, як і образ, який бачили діти, у цілому не є фільмом, який показує визначене майбутнє, в якому нічого не можна змінити. У дійсності усе видіння показане виключно для того, щоб нагадати про свободу і надати їй конструктивного спрямування. Отже, метою видіння не є показ фільму про майбутнє, яке встановлене раз і назавжди. Мета видіння гранично протилежна - вона покликана мобілізувати сили для повернення до добра. Тому фаталістичне сприйняття Фатімської таємниці є цілковито помилковим, за якої, наприклад, стверджують, що виконавець замаху 13 травня 1981 року був лише знаряддям Божого плану, яким керувало Провидіння, а тому він не міг діяти вільно. Те саме можна сказати про інші, подібні до цієї, думки, з якими ми зустрічаємося. Видіння говорить швидше про небезпеку і способи вберегтися від них.

Наступні питання тексту ще раз дуже виразно вказують на символічний характер видінь: Бог є незрівнянно великим, Він є світлом, яке переростає будь-яку нашу здатність бачення. Люди виявляють себе ніби у дзеркалі. Ми повинні завжди про це пам'ятати, внутрішнє обмеження видіння, границі якого тут чітко вказані. Майбутнє видиме тільки "ніби у дзеркалі, неясно (1 Кор. 13, 12)". Розглянемо тепер окремі образи, які з'являються по черзі у записах таємниці. Місце подій позначене трьома символами: вершина гори, велике місто, наполовину зруйноване, і нарешті великий хрест, збитий з необтесаних балок. Гора і місто символізують місце, де твориться історія людей, історія як тяжке сходження на гору, історія як центр людського творення і співіснування, але водночас як місце знищення, де людина сама знищує справу своїх рук. Місто може бути місцем спільноти і прогресу, але водночас місцем великих небезпек і загроз.

 

(далі буде)


Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Зробімо нашу мову чистішою разом!

Пряма трансляція Святої Літургії

Опитування

Вервиця до Божого Милосердя

http://www.saintjosaphat.org/novyny/article/kozhna-simya-i-parafiya-chastynka-tradytsiyi/

Останній фотоальбом

Життя Св. Традиції

18 листопада 

Свята Літургія для родин

21 листопада

Святого Архістратига Михаїла - Відпуст на парафії в с. Мужиловичі

25 листопада

Святого Священномученика Йосафата - Відпуст в Семінарії НСМБФ

2 грудня

Свята Літургія перед образом Матері Божої Потіхи

9 грудня

Молитовна пам'ять за героїв Небесної Сотні й тих, які загинули в АТО

___________