Спроба інтерпретації Фатімської таємниці (продовження)

Додано: 16 листопада 2018 року Божого.

Автор: з книги "Спогади сестри Лусії з Фатіми"

На горі височить Хрест - мета і пункт, який скеровує історію. У Хресті знищення перетворюється на спасіння. Хрест є знаком бідності історії й обітниці для неї.

З'являються тут і людські постаті: єпископ, одягнутий у біле ("ми відчували, що то Святіший Отець"), інші єпископи, священики, ченці і черниці, і потім чоловіки і жінки, котрі належали до різних верств і які займали різне становище у суспільстві. Папа випереджає решту, як це видно, він тремтить і страждає, дивлячись на цю жахливу картину. Папа йде не тільки серед напівзруйнованих будівель - довкола нього мертві тіла. Дорога Церкви символізує Хресну Дорогу, вона є подорожжю серед злочинів і знищення. У цьому образі можна побачити історію усього минулого століття. Різні місця землі схожі на ці два образи - гору і місто, звернені до Хреста. Так само і різні історичні часи представлені коротко: у видінні можемо розпізнати минуле століття як століття мучеників, століття страждань і переслідувань Церкви, світових війн і війн місцевого значення, які були у другій його половині і які призвели до того, що людство зазнало нових форм злочинів. У "дзеркалі" цього видіння бачимо свідків віри чергових десятиліть. Тут варто навести слова з листа, який сестра Лусія написала Святішому Отцю 12 травня 1982 року: "Третя частина таємниці стосується слів нашої Пані: "Якщо ні, то (Росія) поширить на весь світ своє псевдовчення, спричинивши війни і переслідування Церкви. Добрих будуть мучити, Святіший Отець багато страждатиме, будуть знищені різні народи".

У Хресній Дорозі минулого століття Папа відіграє особливу роль. В образі тяжкого сходження на вершину гори з певністю можна побачити усіх понтифіків, котрі, починаючи від Пія X й аж до нинішнього Папи, несли тягар страждань свого століття, йдучи дорогою до Хреста. У видінні Папа гине разом із мучениками. Отож чи міг Святіший Отець, коли після замаху 13 травня 1981 року доручив принести йому текст третьої Фатімської таємниці, не розпізнати у ній свого призначення? Того дня він був на межі смерті і сам потім пояснює свій порятунок: "Польотом цієї кулі керувала материнська рука і Папа в агонії затримався на порозі смерті (13 травня 1994 року)". Факт, що "материнська рука" змінила траєкторію смертоносної кулі, є ще одним доказом того, що не існує фатальних речей, що віра і молитва є могутніми силами, які можуть впливати на хід історії, що саме молитва є сильнішою від куль, а віра від численних військ.

Заключні рядки таємниці викликають у думках образи, які Лусія могла зустріти у книжках з богослужіннями, зміст яких звернений до одвічної інтуїції у вірі. Це об'явлення є вінцем. У ньому історія, сповнена крові і сліз, ніби піддана зцілювальній силі Бога. Ангели, що стоять під Хрестом, збирають кров мучеників і "окроплюють" нею душі, які наближаються до Бога. Кров Христа і кров мучеників показані як одне ціле: мученицька кров спливає з Хреста. їх мучеництво у поєднанні із стражданнями Христа є одним цілим. Мученики доповнюють те, чого не вистачає у стражданнях Христа, заради добра Його Тіла (пор. Кол. 1, 24). Саме життя мучеників стало Євхаристією, дана нам у таємниці зернини, яка мусить завмерти, щоб принести плід. Тертуліан сказав, що кров мучеників є засівом. Подібно до того, як зі смерті Христа, з відкритого боку якого народилася Церква, так зі смерті свідків отримуємо плоди для майбутнього життя Церкви.

Видіння третьої частини Фатімської таємниці, спочатку таке вражаюче, завершується образом, повним надії: ні одне страждання не є марним, і саме та Церква, яка страждає, Церква мучеників, є дороговказом для людини, яка шукає Бога.

Милосердні руки Бога приймають не тільки таких страждальників, як Лазар, котрий удостоївся великої втіхи і є таємничим образом Христа, Христа, котрий заради нас став "убогим Лазарем" - мова тут йде про щось більше! Зі страждань свідків віри випливає очищувальна і відновлювальна сила, оскільки вони поновлюють у теперішньому часі страждання самого Христа і вносять у нинішню дійсність Його спасительну силу.

Ми підійшли, таким чином, до останнього питання: що означає Фатімська таємниця як одне ціле трьох частин? Що вона повинна передати нам? Насамперед треба повторити за кардиналом Содано, що "події, до яких відноситься третя частина Фатімської таємниці, ніби вже в минулому". Якби тут були представлені конкретні події, то вони стосувались би минулого. Той, хто очікував сенсаційних апокаліптичних повідомлень про кінець світу або майбутніх історичних подій, буде цілковито розчарований. Фатіма не може задовольнити такого роду цікавість, подібно, зрештою, до того, як християнська віра не хоче і не може бути поживою для нашої цікавості. Ми змогли ще самому початку наших роздумів над записами таємниці зауважити, що це є заохоченням до молитви, яка дана нам як дорога до "спасіння душ", а водночас закликом до покаяння і навернення.

Хотів би наприкінці повернутися ще раз до ключових слів Фатімської таємниці, відомих тепер великому загалу: "Моє Непорочне Серце переможе". Що це означає? Серце, відкрите перед Богом й очищене через споглядання Його є сильнішим від карабінів і будь-якої іншої зброї. Fiat, яке Марія сказала, є словом її серця, воно змінило хід історії світу, оскільки Вона дала йому Спасителя. Завдяки її "так" Бог зміг стати людиною у нашому світі і залишається у ньому назавжди. Сатана має силу над цим світом - бачимо це і постійно в цьому переконуємося. Він має силу, тому що наша свобода весь час дозволяє нам віддалятися від Бога. Однак з того часу, як сам Бог отримав людське серце і завдяки цьому скерував волю людини до добра, до Бога, свобода у чиненні зла втратила силу бути останнім словом. Відтоді набирає сили слово: "Зазнаєте у світі утисків, однак будьте відважні. Я бо здолав світ (Йо. 16,33)". Послання з Фатіми закликає нас повірити у цю обітницю.

Кардинал Йозеф Рацінгер, Префект Конгрегації у справах віровчення


Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Зробімо нашу мову чистішою разом!

Пряма трансляція Святої Літургії

Опитування

Вервиця до Божого Милосердя

http://www.saintjosaphat.org/novyny/article/kozhna-simya-i-parafiya-chastynka-tradytsiyi/

Останній фотоальбом

Життя Св. Традиції

 2 грудня

Свята Літургія перед образом Матері Божої Потіхи

9 грудня

Молитовна пам'ять за героїв Небесної Сотні й тих, які загинули в АТО

16 грудня

Свята Літургія для родин

___________