Розділ 8 Причина страждань. - За що ми покутуємо в Чистилищі. - Доктрина Суареса. - Свята Катерина Генуезька


Додано: 03 листопада 2016 року Божого.

Говорить Ісус Христос у Євангелії Від усякого, кому дано багато, багато від нього й вимагатимуть, а кому повірено багато, від того більше зажадають

Отже, чому душі повинні страж­дати перед тим, як їм буде дозво­лено оглядати обличчя Бога? Яка цьому причина, за що ми покутуємо? Що повинен очистити вогонь Чисти­лища, що знищити? Учителі Церкви кажуть, що це скверна (бруд), яка залишилася від гріхів.

Але що слід розуміти тут під сло­вом "скверна"? Більшість теологів вважають, що це не провина через гріх, а той біль чи страждання, що їх завдає гріх. Щоб добре це зрозуміти, мусимо пам'ятати, що дія гріха на душу має двояку природу і спричиняє те, що називається станом провини і станом під покаранням (Лат. Reatus­culpae - стан провини; reatus poe­nae - стан під покаранням (Тышке­вич, Краткий лат.-рус. Богословский словарь. Нью-Йорк, 1954). -Прим. перекл.); гріх чинить душу не лише винною, а й такою, що заслуговує страждання чи кари. І коли прови­на вже прощена (гріх прощений), як правило, ще належить витерпіти покарання, повністю або частково, в цьому житті чи в житті майбутньому.

Душі в Чистилищі не мають найменшої скверни провини на собі; вина, яку можна пробачити і яка була на них у момент смерті, зникає у полум'ї чистої любові, що запалюється у цих душах в іншому житті, але вони все ж повинні бути покарані - це борг, який вони не сплатили перед смертю.

Цей борг бере свій початок від усіх гріхів, учинених упродовж жит­тя, особливо від смертних гріхів, провина за які була прощена в щирій сповіді, але які не були спокутувані достойними, наочними плодами по­каяння.

Таке загальне вчення теологів, що його кардинал Суарес узагальнює у своєму "Трактаті про Таїнство По­каяння". Він каже: "Отож, можемо дійти висновку, що провина за всі гріхи, які можуть бути прощені, тобто легкі гріхи, з якими помирає людина праведна, дарується в той момент, коли душа відділяється від тіла, си­лою любові Божої і досконалого по­вного каяття, яке вона тоді відчуває за всі вчинені гріхи. Фактично в той момент душа чудово усвідомлює своє становище і гріхи, якими вона прови­нилася перед Богом; водночас вона володіє всіма своїми здібностями і може діяти. Зі свого боку Бог надає їй найнеобхіднішу допомогу, щоб вона могла діяти, відповідно до тієї міри освячуючої благодаті, яку вона має. Отже, з цього випливає, що в таких ідеальних умовах душа діє без найменшого вагання. Вона звертається безпосередньо до Бога і бачить, що звільнена від усіх дрібних гріхів, тому що зненавиділа їх. Цієї універсальної та ефективної дії до­статньо для відпущення провини.

Вся скверна гріха щезла; але ще слід витерпіти страждання, з усією їх суворістю і тривалістю, в усякому разі, це стосується тих душ, котрим не допомагають живі. Вони не мо­жуть отримати ані найменшого по­легшення, бо час заслуг проминув; вони вже нічого не можуть заслужи­ти, можуть лише страждати і в такий спосіб сплатити страшному Божому Правосуддю за все, що заборгували, до останнього "шага". "Не вийдеш звідти, доки не заплатиш останнього шага" (Мт. 5, 26).

Ці борги - це рештки гріха, щось на зразок плями, яка заслоняє нам Бога і є перешкодою на шляху поєднання душі зі своєю остаточною метою. "Оскільки душі в Чистилищі звільнені від провини гріха, - пише свята Катерина Генуезька, - то більше не залишається жодної пе­решкоди для їхнього поєднання з Богом, окрім решток гріха, з яких вони повинні очиститися. Ця перешкода, яку вони відчувають у собі, змушує їх терпіти муки проклятих, про які я говорила в іншому місці, і ці муки затримують той момент, коли інтуїція, що скеровувала їх до Бога як до Найвищого Блаженства, досягне свого апогею. Вони вираз­но бачать, наскільки серйозна перед Богом ця навіть найменша перешко­да, що її спорудили рештки гріха, і що з необхідності правосуддя Він відкладає повне забезпечення їхньої спраги вічного блаженства.

Розуміння цього запалює їх таким же палким полум'ям, як і пекельне, але від провини за свій гріх".

(далі буде)

Rev. F. X. Schouppe. SJ.Purgatory. London. 1893.
Пер. з англ. О. Н. Старжинської.
"Молись за нас", №2 (58,) 2013 р. Б.
отець Ф. Х. Шуппе, ТІ
Греко-Католицька Традиція 11 ,листопад 2014 р.Б.

 

 

 

 


Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Зробімо нашу мову чистішою разом!

Пряма трансляція Святої Літургії

Опитування

Вервиця до Божого Милосердя

http://www.saintjosaphat.org/novyny/article/kozhna-simya-i-parafiya-chastynka-tradytsiyi/

Останній фотоальбом

Життя Св. Традиції

21 травня

Патріотично-національна проща до місця у Брюховицькому лісі, де було закатовано Володимира Івасюка

21 травня

Молитовна пам'ять за героїв Небесної Сотні й тих, які загинули в АТО

21 травня

Свята Літургія за вірних, які були переселені з с. Вільшаниця та с. Ліс

22 травня

Перенесення мощей Св. От. Николая Чудотворця - Відпуст в Бердихові

25 травня

Вознесіння Господнє - Відпуст в Янові

28 травня

Свята Літургія перед образом Матері Божої Потіхи

28 травня

Свята Літургія для родин

28 травня

Подячна проща до Матері Божої в Рокитне на закінчення шкільного й академічного року

___________